Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Opdrachtnemer: Praktijk Wildbloei, Michèle Vullings, gevestigd in Horst. Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 96848847.
  • Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruik maakt van de aangeboden diensten van Praktijk Wildbloei.
  • Overeenkomst: Elke afspraak (mondeling dan wel schriftelijk) tussen de Opdrachtgever en de Opdrachtnemer tot het verrichten van Diensten.
  • Diensten: Alle door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever geleverde diensten.
  • Schriftelijk: Schriftelijk dan wel langs elektronische weg.

 

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 3. Totstandkoming overeenkomst

Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de Opdrachtgever een aanbod van de Opdrachtnemer schriftelijk heeft aanvaard, dan wel wanneer de Opdrachtgever met instemming van de Opdrachtnemer gebruik maakt van de door de Opdrachtnemer aangeboden diensten.

 

Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst

Opdrachtnemer voert de Overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Met Opdrachtnemer gesloten Overeenkomsten leiden voor Opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting, niet tot een resultaatsverplichting.

 

Artikel 5. Tarieven en betaling

  • De tarieven voor de dienstverlening worden vastgesteld in de offerte of factuur. Betaling dient te geschieden volgens de in de offerte of factuur genoemde betalingscondities.
  • In overleg bestaat de mogelijkheid om in termijnen te betalen.
  • Bij annulering/opzegging door de Opdrachtgever is de Opdrachtnemer niet gehouden tot restitutie van het door de Opdrachtgever betaalde bedrag, en de Opdrachtgever is onverminderd gehouden eventueel nog verschuldigde betalingstermijnen aan de Opdrachtnemer te voldoen.
  • Bij gebreke van tijdige betaling ontvangt Opdrachtgever een herinnering met het verzoek om binnen 14 dagen te betalen. Indien dan nog niet is betaald, is Opdrachtnemer gerechtigd om wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten conform de wet aan Opdrachtgever in rekening te brengen.
  • Bij gebreke van tijdige betaling is Opdrachtnemer gerechtigd de dienstverlening direct op te schorten.

 

Artikel 6. Annulering

  • Tenzij anders overeengekomen, kunnen sessies tot 24 uur van tevoren kosteloos worden verplaatst of geannuleerd.
  • Bij niet-tijdige annulering of afwezigheid wordt er 50% van het bedrag van de sessie in rekening gebracht.
  • Opdrachtnemer is te allen tijde gerechtigd om een afspraak af te zeggen of te verzetten indien de afspraak door overmacht geen doorgang kan vinden. Hij/zij zal de Opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen. Onder overmacht in dit verband wordt onder meer verstaan: ziekte of arbeidsongeschiktheid of noodzakelijke zorg aan een dierbare.

 

Artikel 7. Aansprakelijkheid

  • Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten, tenzij Opdrachtgever aantoont dat de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van Opdrachtnemer.
  • De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. Bij een opdracht met een looptijd langer dan zes maanden, wordt de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurbedrag.
  • Indien door of in verband met het verrichten van diensten door Opdrachtnemer of anderszins schade aan personen of zaken wordt toegebracht, waarvoor Opdrachtnemer aansprakelijk is, zal die aansprakelijkheid zijn beperkt tot het bedrag van de uitkering uit hoofde van de door Opdrachtnemer afgesloten aansprakelijkheidsverzekering, met inbegrip van het eigen risico dat Opdrachtnemer in verband met die verzekering draagt.
  • Elke aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.
  • Als Opdrachtgever of een andere partij Opdrachtnemer aansprakelijk stelt, dient dit binnen zes maanden te geschieden, anders heeft Opdrachtgever zijn/haar recht verwerkt.

 

Artikel 8. Vertrouwelijkheid

  • Alle informatie die tijdens het traject wordt uitgewisseld, is vertrouwelijk en wordt niet aan derden verstrekt, tenzij de Klant hiervoor schriftelijke toestemming verleent.
  • In geval van dreigend gevaar voor opdrachtgever, opdrachtnemer, bepaalde personen of voor de samenleving, behoudt de opdrachtnemer het recht om relevante informatie te verstrekken aan bevoegde instanties of personen zodat het gevaar kan worden voorkomen.

 

Artikel 9. Intellectuele eigendom

  • Voor zover auteurs-, merk-, modellen-, handelsnaam- of andere rechten van intellectuele eigendom berusten op de door Opdrachtnemer ter uitvoering van de overeenkomst geleverde diensten, is en blijft Opdrachtnemer houder respectievelijk eigenaar van deze rechten. Opdrachtgever mag de stoffelijke dragers van deze rechten uitsluitend gebruiken voor het doel waartoe deze aan Opdrachtgever zijn verstrekt, deze niet vermenigvuldigen en auteurs-, merk-, model-, handelsnaam- en andere aanduidingen niet wijzigen of verwijderen.
  • Alle door Opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals e-books, werkboeken etc., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door Opdrachtgever en mogen niet zonder vooraf gegeven toestemming van Opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht. Wanneer Opdrachtnemer hier wel toestemming voor heeft gegeven, mogen de betreffende stukken worden gedeeld met duidelijke bronvermelding. Het is in geen enkel geval toegestaan materiaal van Opdrachtnemer te verkopen aan derden.

 

Artikel 10. Klachten en geschillen

  • Op de overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.
  • Eventuele klachten over door Opdrachtnemer geleverde diensten, dienen binnen 8 dagen na levering hiervan, schriftelijk en gemotiveerd aan Opdrachtnemer kenbaar te worden gemaakt. Bij gebreke hiervan wordt Opdrachtgever geacht akkoord te gaan met de geleverde dienstverlening. Het indienen van een klacht ontslaat Opdrachtgever niet van zijn betalingsverplichting. Mocht Opdrachtgever een klacht indienen, reageert Opdrachtnemer daar zo spoedig mogelijk en in redelijkheid op. Opdrachtnemer en Opdrachtgever trachten samen tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te komen. Mocht dat niet lukken, dan wordt een gezamenlijk te kiezen mediator ingeschakeld. Klachten worden geregistreerd en drie jaar bewaard.
  • Geschillen voortvloeiend uit de overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn en die niet behoren tot de competentie van de kantonrechter, zullen worden opgeworpen aan de bevoegde rechter van het arrondissement waarbinnen Opdrachtnemer gevestigd is.

 

Artikel 11. Wijziging van de algemene voorwaarden
De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden aan te passen. Wijzigingen worden per e-mail aan de Opdrachtgever bekend gemaakt. Door akkoord te gaan met de factuur verklaart de Opdrachtgever akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden.